UŞAK - No1 markası ile 2010 yılında yapı ve yalıtım kimyasalları alanında üretime başlayan Okka Group, dört yıl içinde yüzde 300 büyüme kaydetti. No1 markalı yapı ve yalıtım ürünlerinin alt segmentini bu yıl oluşturan grubun yeni ürünleri arasında çok yağış alan bölgelerden, hastane ve termal tesislere mekana özel ürünler yer alıyor.
Son dört yıl içinde yüzde 300 büyüdüklerini ifade eden Oktaş Okkaoğlu Taahhüt İnşaat Genel Müdürü Burhan Deligönül 44 yıllık birikim ve tecrübeye sahip olduklarını söyledi. 1964 yılında ‘Güven AŞ’ adıyla kurulan firmanın, daha sonra USKO AŞ. adı altında faaliyetlerine devam ettiğini, 1995 yılında ise Oktaş AŞ’nin kurulduğunu kaydetti. Okka Group’un temellerinin bu süreçte atıldığını anlatan Deligönül, “Grubu bugünlere getiren yatırımları iyi yönetmek kadar, yeni yatırımlara alt yapı oluşturacak projeler yaratmak da önemli diye düşünüyoruz. İşte bu nedenle, 2010 yılı itibariyle grubumuzun vizyonunu tazeledik. Farklı sektörlere yönelik yeni iş fikirlerini birer birer hayata geçiriyoruz” dedi.
Grup bünyesinde giderek artan iş hacminin ve istihdam oranının tesadüf olmadığını söyleyen Deligönül ekiplerinin ‘yarına odaklı’ çalıştığını, Ar-Ge faaliyetlerini de yarının beklentileri, ihtiyaçları ve talepleri doğrultusunda belirlediklerini dile getirdi. Daha ekonomik, kullanışlı ve çevre dostu ürünler yaratmak için çalıştıklarını ifade eden Deligönül, şöyle devam etti: “Grubumuz bünyesindeki her şirket, kendi kulvarlarındaki ‘ulaşılmışların’ ötesini görmek ve geleceğini bu ‘öte’ye göre şekillendirmekle yükümlü. Zorlu ama heyecanlı bir yolculuk bizimkisi. Çünkü grup vizyonumuz; Uşak’tan başlayarak ülke geneline, zaman içinde yurtdışına uzanacak bir başarı hikâyesi yaratmak üzerine kurulu. Anlamlı olan ayakta kalmak değil, insana ve sektöre yatırım yaparak büyümektir. Firmamız son 4 yıl içinde yüzde 300 büyürken, istihdam sayımızı yüzde 100 artırdık. 2013 yılı hedefimiz ise 60 milyon TL'dir.”
“Yarının çözümlerini sunuyoruz"
2010 yılında inşaat sektörünün farklı bir dalında, yapı ve yalıtım kimyasalları kulvarında üretime başlayan No1 markası ile alışılagelmiş yöntemleri sorgulatabilmeyi başardıklarını dile getiren Deligönül, sözlerine şöyle devam etti: “Markamız, tüketicilerin halihazırda kullandığı diğer markalara kıyasla önemli artılara sahip. Pomza bazlı yalıtım ürünlerinden oluşan No1 ile yapının mimarlarına yarının teknolojisini ve çözümlerini sunuyoruz. 2013 yılında oluşturulan No1 alt segment ürünleriyle tüm bu pozitif özellikleri ‘ihtiyaca özel’ ürünlerimizle de destekliyoruz. Çok yağış alan bölgeler için ‘No1 Bodrum’, hijyenin öne çıktığı projeler için anti bakteriyel özellikli ‘No1 Hastane’, daha iyi ses yalıtımı gerekiyorsa ‘No1 Otel’, özellikle termal tesislerde kullanılmak için yoğun neme dayanıklı, su buharı geçirgenliği arttırılmış ‘No1 Termal’ ürünlerini, konusunun uzmanı iş ortaklarımızın kullanımına sunduk. Yangına dayanıklılığı, hafifliği, kolay uygulanması, doğal malzemelerden üretilmiş olması gibi daha pek çok özelliği sayesinde No1, farkını kısa zamanda ortaya koydu. “ No1 markası bünyesinde sıva formunda yalıtım ürünleri, seramik yapıştırıcılar ve diğer yardımcı ürünler bulunduğunu anlatan Deligönül, binaların artık mevsim değişikliklerine, su-ses sorunlarına ve yangına karşı eskisinden çok daha etkili ve yenilikçi çözümlerle korunduğunu kaydetti.
“İşçilikten de maliyetten de kazandırıyor"
No 1 ürünlerinin, yeni inşa edilen binalar kadar ikinci uygulama ihtiyacı duyulan yapılarda da etkili çözümler sunduğunu söyleyen Deligönül, bu grup ürünlerin, oval ya da köşeli her yüzeye uygulanabileceğini belirtti. Deligönül, sözlerini şöyle tamamladı: “Mesela No1 Dış Cephe Yalıtım Sıvası, alışkanlıklarımızdan biri olan ‘yüzeyi delme’ ihtiyacını da ortadan kaldırıyor. Bu, yapının mimarlarına sunduğumuz müthiş bir avantaj. Zahmetsizce ve aynı verimi almak suretiyle, işçilikten de maliyetten de kazanıyorsunuz. Tek kat uygulama ile kat kat korunuyorsunuz. No1 tamamen yanmaz özellikli ürünleri kapsıyor. T1 sınıfı ısı yalıtım özelliğine sahip. Tüm bunları bir araya getirdiğinizde ortaya No1 çıkıyor, ortaya 'yeni iyi’ çıkıyor. Ana maddesi pomza olan ürünler sayesinde binaların nefes alacağını ve sağlıklı yaşam ortamları sunuyor.”